FANDOM

Kolumbia flaga

Kolumbia (hiszp. Colombia, República de Colombia) – a właściwie Republika Kolumbii usytuowana jest w północno-zachodniej części Ameryki Południowej. Graniczy z Panamą, Wenezuelą, Brazylią, Peru i Ekwadorem. Charakteryzuje ją ogromne zróżnicowanie terenu, dlatego znajdziemy tu zarówno wysokie góry - Andy, jak i przepiękne plaże nad oceanami czy też nieprzebytą dżunglę. Do Kolumbii należy też kilka wysp, z których najważniejsze to Providencia i San Andres.

Stolicą jest Bogota, która odznacza się tym, że jest trzecią najwyżej położoną stolicą świata - na wysokości 2640 m n.p.m.

Z Kolumbii pochodzą piosenkarze: Shakira Isabel Mebarak Ripoll (Shakira), Juan Esteban Aristizábal Vásquez (Juanes) oraz Juan Luis Londoño Arias (Maluma). Kolumbijskim kompozytorem muzyki poważnej był Antonio María Valencia. Kolumbijczykiem był również pisarz Gabriel José de la Concordia García Márquez, który w roku 1982 otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie literatury, a także filozof i teolog polityczny Nicolás Gómez Dávila. Znanymi pisarzami są też Álvaro Mutis Jaramillo i Laura Restrepo.

EuroSongs

COL Kolumbia w Konkursie EuroSongs zadebiutowała w 306. edycji, a pierwszym jej managerem był Dżek.
Kraj ten nie posiada członkostwa w EBU EuroSongs.

Linki zewnętrzne