FANDOM

EUROSONGS logo wikia

Website icon eurosongs wiki Facebook icon eurosongs wiki Group icon eurosongs wiki Instagram icon eurosongs Twitter icon eurosongs Szukaj icon eurosongs

Info icon 2017 Historia 2017 Regulamin icon eurosongs wiki Ebu 2017 Winner 2017 Rankingi 2017 Medal 2017 Archiwum eurosongs icon Edycje 2017

Eurosongs banner pomoc

Separator wiki

Eurosongs logo 2018 blue

Witaj w Centrum Pomocy EUROSONGS WIKI. Znajdziesz tu przydatne informacje, które pomogą Ci razem z nami współtworzyć encyklopedię Konkursu EuroSongs.

Pamiętaj, że każdy z nas kiedyś zaczynał i też musiał się uczyć wszystkiego od podstaw. Nie bój się pytać, a popełnione błędy traktuj jako składowe Twojego indywidualnego sukcesu.

Zostań najlepszym wikipedystą EuroSongs, poszerzając swoją wiedzę i dzieląc się nią z innymi!

Treści zamieszczone w Centrum Pomocy EUROSONGS WIKI zawierają głównie podstawy edycji. Strona ta powstała przy pomocy Centrum Społeczności, na które serdecznie zapraszamy po więcej informacji.

ABC wikia Podstawy

Założenie konta

Aby edytować i tworzyć wikię, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem Fandomu. Nie obawiaj się edytowania - tu ciężko jest cokolwiek zepsuć, bo każde zmiany są odwracalne i mogą być anulowane przez administratora tej strony.

Edytowanie stron

Obecnie w ramach EUROSONGS WIKI posiadamy 1067 stron. Każdą z nich możesz edytować, dodając od siebie informacje, które wydawać Ci się mogą istotne, a nie zostały uwzględnione w danym haśle.

  • Każdą zmianę, przed zatwierdzeniem możesz sprawdzić za pomocą podglądu.

Tworzenie nowych stron

Bierzesz lub brałeś udział w Konkursie, a nie posiadasz jeszcze założonej strony z historią swoich udziałów? Masz również możliwość utworzenia swojego hasła.
Podobnie rzecz ma się w przypadku, gdy posiadasz informacje na temat ważnych wydarzeń związanych z życiem naszego Konkursu, również śmiało możesz tworzyć nowe strony, które będą kompendium wiedzy dla wszystkich uczestników EuroSongs.

Przenoszenie stron - zmiana nazwy

Masz również możliwość zmiany nazwy swojej strony. Z tej opcji będziesz korzystał rzadko, ale warto, być wiedział, że taka możliwość istnieje.

Na skorty wikia Na skróty

Wikitekst - ściąga

Tworząc wikię, korzystać będziesz z tzw. wikitekstu - kodu, który umożliwi Ci edytowanie tekstu w trybie źródłowym. Zanim jednak opanujesz język wiki, możesz korzystać z trybu wizualnego podczas edycji i dokonywać zmian za pomocą paska narzędzi.

Linki

Podczas edytowania, lub tworzenia nowej strony, posługiwać się będziesz również linkami, które odsyłać nas będą na strony wewnętrzne (do artykułu na danej wiki, do drugiego artykułu na tej samej wiki lub na innej, bądź do projektów Wikimedia), lub zewnętrzne (służą do linkowania na strony poza serwery Wikii i fundacji Wikimedia oraz na kanały IRC i e-mail).

Dodawanie plików

Obrazy

Aby uatrakcyjnić edytowaną lub tworzoną stronę, czasami będziesz dodawał, a także oznaczał i edytował obrazy (dodając podpis, zmniejszając rozmiar pliku, etc.).
Aby móc skorzystać z takiej możliwości, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem wikii.
Korzystając z trybu źródłowego przydadzą się Ci się skróty przesyłania plików w tzw. wikitekście (patrz wyżej).

Wideo

Wikia daje również możliwość dodawania plików wideo. Z tej opcji korzystać będziesz rzadko.

Pliki dźwiękowe

Wikia umożliwia używanie plików dźwiękowych na wiki. Należy jednak pamiętać o przestrzeganiu zasad związanych z prawami autorskimi, które dotyczą zarówno przesyłanego pliku jak i danej wiki.
W ramach EUROSONGS WIKI nie korzystamy z tej możliwości, ale zawsze możesz zapoczątkować coś nowego.

Szablony krajów z flagami

Na EUROSONGS WIKI zostały stworzone szablony z flagami krajów i terytoriów zależnych, z których często będziesz korzystał podczas tworzenia lub edytowania stron.

Zaawansowane wikia Zaawansowana edycja

Język HTML

Po za wikitekstem (który poznałeś już wcześniej) korzystać też będziesz języka HTML. Ten nieco bardziej skomplikowany kod będzie Ci przydatny m. in. do tworzenia tabel. Ze skrótów HTML korzystać będziesz (podobnie, jak w przypadku wikitekstu) podczas edytowania w trybie źródłowym.

Tabela kolorów

Niekiedy będziesz potrzebował coś pokolorować. Do tego przydatna okaże się tabela kolorów. Przy edytowaniu tekstu w trybie źródłowym korzystać możesz z nazw HTML, kodu szesnastkowego lub dziesiętnego.

Pytania wikia Pytania

Jeśli po zapoznaniu się z tematem Centrum Pomocy EUROSONGS WIKI, nasuwają Ci się jakieś pytania, lub coś okazało się niezrozumiałego, nie martw się. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w grupie na facebooku.
Pamiętaj! Każdy z nas się uczy. Nie bój się pytać.

Doskonałym kompendium wiedzy dla każdego użytkownika wiki, może okazać się Centrum Społeczności, na którym znajdziesz mnóstwo ciekawych informacji dotyczących wiki.